sy Penelope
Etusivulle

Ohjeita ja vinkkejä

Kanarian saarilla

 

  • 7.11 klo 15.00
    • Penelope tuli Gran Canaryn Las Palmasiin pe 7.11 noin klo 15 ja on nyt siis pari viikkoa Las Palmasissa. Leg 1 pituudeksi Fuengirolasta Gibraltarin ja Marokon kautta Kanarialle sen Áfrikan puoleisia saaria hiukan kierrellen tuli 882 nm, loki osoittaa nyt 10230 nm. Aika paljon 1,5 vuotiaalle veneelle
    • Leg 2 porukka tulee la 15.11. Viikko menee valmisteluissa ja Atlantin toiselle puolelle suunnataan
      su 23.11
  • Ti 11.11oli mukava ja antoisa Welcome Party illalla. Penelopea edustivat Antti ja Pate, joka tuli Puerto Moganista juhliin vaimonsa Mervin kanssa. Partyn aikana tavattiin mm. ARC:n rikintarkastaja Neil Cox ja saatiin muitakin jo nyt hyödyllisiksi osoittautuneita kontakteja. Yöllä takaisin veneelle pääsy vaati porukalta hieman urheiluhenkeä, kun laiturin yli 2 m korkea portti oli lukossa. Onneksi oli saatu riittävät rohkaisuryypyt.
  • Ke 12.11 aamulla kävi Raymarinen huolto katsomassa Autopilot & Wind instrument ongelmia. Totesivat ongelmien johtuvan tuulimittarista, jonka sisällä laitteiden yhteinen SeaTalk-väylä tekee ajoittain oikosulkua. Juuri tämän mittarinhan Boatshop korjasi ennen ongelmien ilmenemistä. Autopilotin moottorin asennolle Raymarine ei tee mitään, kun moottori onkin ilmeisesti Whitlockin, ei ainakaan Raymarinen. Ja Bavarian asentama. Päivällä rikin tarkastaja tuli katsomaan venettä, lupasi tulla huomenna uudelleen, ainakin välivantteja pitäisi hieman säätää. Iltapäivällä Marja-Liisa tuli veneelle, noin tunti Paten ja Mervin lähdön jälkeen.
  • To 13.11 Rikin tarkastus ja välivanttien säätö. Pari sokkatappia vaihdettu, pari pitää vielä vaihtaa. Tarkastus ja työ yhteensä 20 e.
  • Pe 14.11 Raymarinen kaveri toi ja asensi korjatun (uudet sisäkalut) tuulimittarin ja antoi vinkkejä Raymarinen kytkemisestä Furunon tutkaan. Tehokasta, ystävällistä eikä maksanut mitään koko homma. Klo 11 veneen turvatarkastus. Aika hyvä tulos, vaikka tiedossa olikin joitain puutteita. Pelastusrenkaat uusittava, 1 valo ja lieden kiinnitys korjattava ja jotain muutakin pientä. Naapuriveneelle (52' Sun Odyssey) sama homma tuli kalliiksi ja taitaa pitää lähipäivät kiirettä.
  • La 15.11 Magnus, Timo ja Jari tulivat veneelle. Myös Pate tuli paikalla vietyään Mervin lentokentälle. 6 h porukalla syömään, -pizzeriaan. Yöllä Pate koneelle ja kotiin.
  • Su 16.11 Marja-Liisa lähti kentälle ja kotiin. Paikalle jäi nyt vain Penelopen Atlantin ylityksen miehistö. Tänään ei suuria valmisteluja, ARC-avajaisparaati, kuva ehkä myöhemmin.
  • Ma 17.11 aamulla testisämpylöiden teko veneen uunilla aamupalaksi. Onnistui hyvin. Leipurit tosin söivät itse lähes kaikki, Magnukselle ja Antille jäi 1. Päivällä alkoi 3 päivän seminaariputki, koko porukka käy luennot läpi, kiinnostavia ja aika hyviäkin. Juhalallallinen hienolla jahtiklubilla.
  • Ti 18.11 seminaarit jatkuvat, 1. varustelupäivä.
  • 20.11 Veneen huoltoa kölin tasolta Vindexiin asti, Timo ja Jari molemmat omissa elementeissään. Illalla syömässä Maziannan miehistön kanssa Pizzeria Calabriassa, taas. Ilta jatkui sen verran, että Timo pääsi laulamaan Jarin synttäreiden kunniaksi.
  • 21.11 Kiire varustelussa. Jarin synttärit, jonka vuoksi päästiin testaamaan veneen Ocean-luokan meri-iltapala (mm. hanhenmaksaa tryffeleillä, lohi- ja kinkkucarpacciota ja luomu-Reimatia juomana). Illalla vielä kaupungin
    tarjoama läksiäisjuhla.

    Iltapalalla Timo, Jari ja Magnus    Varustelua    Welcome-party    Timo, Jari, Antti ja Magnus

Etusivulle

www.penelope.fi

Yhteystiedot