Penelope tuli Gran Canaryn Las Palmasiin pe 7.11 noin klo 15 ja
on nyt siis pari viikkoa Las Palmasissa. Leg 1 pituudeksi Fuengirolasta
Gibraltarin ja Marokon kautta Kanarialle sen Áfrikan puoleisia
saaria hiukan kierrellen tuli 882 nm, loki osoittaa nyt 10230 nm.
Aika paljon 1,5 vuotiaalle veneelle
Leg 2 porukka tulee la 15.11. Viikko menee valmisteluissa ja
Atlantin toiselle puolelle suunnataan
su 23.11
Ti 11.11oli mukava ja antoisa Welcome Party illalla. Penelopea edustivat
Antti ja Pate, joka tuli Puerto Moganista juhliin vaimonsa Mervin kanssa.
Partyn aikana tavattiin mm. ARC:n rikintarkastaja Neil Cox ja saatiin
muitakin jo nyt hyödyllisiksi osoittautuneita kontakteja. Yöllä
takaisin veneelle pääsy vaati porukalta hieman urheiluhenkeä,
kun laiturin yli 2 m korkea portti oli lukossa. Onneksi oli saatu riittävät
rohkaisuryypyt.
Ke 12.11 aamulla kävi Raymarinen huolto katsomassa Autopilot
& Wind instrument ongelmia. Totesivat ongelmien johtuvan tuulimittarista,
jonka sisällä laitteiden yhteinen SeaTalk-väylä
tekee ajoittain oikosulkua. Juuri tämän mittarinhan Boatshop
korjasi ennen ongelmien ilmenemistä. Autopilotin moottorin asennolle
Raymarine ei tee mitään, kun moottori onkin ilmeisesti Whitlockin,
ei ainakaan Raymarinen. Ja Bavarian asentama. Päivällä
rikin tarkastaja tuli katsomaan venettä, lupasi tulla huomenna
uudelleen, ainakin välivantteja pitäisi hieman säätää.
Iltapäivällä Marja-Liisa tuli veneelle, noin tunti Paten
ja Mervin lähdön jälkeen.
To 13.11 Rikin tarkastus ja välivanttien säätö.
Pari sokkatappia vaihdettu, pari pitää vielä vaihtaa.
Tarkastus ja työ yhteensä 20 e.
Pe 14.11 Raymarinen kaveri toi ja asensi korjatun (uudet sisäkalut)
tuulimittarin ja antoi vinkkejä Raymarinen kytkemisestä Furunon
tutkaan. Tehokasta, ystävällistä eikä maksanut mitään
koko homma. Klo 11 veneen turvatarkastus. Aika hyvä tulos, vaikka
tiedossa olikin joitain puutteita. Pelastusrenkaat uusittava, 1 valo
ja lieden kiinnitys korjattava ja jotain muutakin pientä. Naapuriveneelle
(52' Sun Odyssey) sama homma tuli kalliiksi ja taitaa pitää
lähipäivät kiirettä.
La 15.11 Magnus, Timo ja Jari tulivat veneelle. Myös Pate tuli
paikalla vietyään Mervin lentokentälle. 6 h porukalla
syömään, -pizzeriaan. Yöllä Pate koneelle ja
kotiin.
Su 16.11 Marja-Liisa lähti kentälle ja kotiin. Paikalle
jäi nyt vain Penelopen Atlantin ylityksen miehistö. Tänään
ei suuria valmisteluja, ARC-avajaisparaati, kuva ehkä myöhemmin.
Ma 17.11 aamulla testisämpylöiden teko veneen uunilla aamupalaksi.
Onnistui hyvin. Leipurit tosin söivät itse lähes kaikki,
Magnukselle ja Antille jäi 1. Päivällä alkoi 3 päivän
seminaariputki, koko porukka käy luennot läpi, kiinnostavia
ja aika hyviäkin. Juhalallallinen hienolla jahtiklubilla.
Ti 18.11 seminaarit jatkuvat, 1. varustelupäivä.
20.11 Veneen huoltoa kölin tasolta Vindexiin asti, Timo ja Jari
molemmat omissa elementeissään. Illalla syömässä
Maziannan miehistön kanssa Pizzeria Calabriassa, taas. Ilta jatkui
sen verran, että Timo pääsi laulamaan Jarin synttäreiden
kunniaksi.
21.11 Kiire varustelussa. Jarin synttärit, jonka vuoksi päästiin
testaamaan veneen Ocean-luokan meri-iltapala (mm. hanhenmaksaa tryffeleillä,
lohi- ja kinkkucarpacciota ja luomu-Reimatia juomana). Illalla vielä
kaupungin
tarjoama läksiäisjuhla.